شربت گل رز 780 میلی‌لیتری سن‌ایچ
نوشته شده توسط : sharbat1

گل سرخ اخلاق را خوش و مطبوع کرده و باعث گشادگی عروق می شود. همچنین گل سرخ پوست را شاداب کرده و آرامش خاطر ایجاد می کند. سرزمین پهناور ایران مهد رویش دو نوع گل سرخ است :

 

شربت گل رز 780 میلی‌لیتری سن‌ایچ


گل سرخ تبریز و گل سرخ قمصر کاشان، که هر کدام از این گلها دارای طبع متفاوتی است. گل تبریز برای تهیه قند گل مناسب است؛ گل سرخ تبریز را در فروردین و اردیبهشت در یک دیگ مسی با قند می سایند.

در دیگ را با یک پارچه ضخیم پوشانده و در معرض آفتاب تابستان روی پشت بام می گذارند تا دیگ حاوی قند و گل به تدریج با اشعه نور خورشید در روزها گرم و شبها سرد شود و معجون طبیعی قند گل تا پایان فصل مهرماه آماده شود.

 

اما برای درست کردن شربت گل :

*. برگ گل سرخ را به مدت چند ساعت می جوشانیم تا آب و عصاره گل غلیظ شده، سپس به آن شکر را افزوده، آن را می پالاییم و با یخ و چند برگ گل سرخ تزئین می کنیم.

*. گل سرخ تبریز و گل سرخ قمصر کاشان، که هر کدام از این گلها دارای طبع متفاوتی است. گل تبریز برای تهیه قند گل مناسب است؛ گل سرخ تبریز را در فروردین و اردیبهشت در یک دیگ مسی با قند می سایند.

*. در دیگ را با یک پارچه ضخیم پوشانده و در معرض آفتاب تابستان روی پشت بام می گذارند تا دیگ حاوی قند و گل به تدریج با اشعه نور خورشید در روزها گرم و شبها سرد شود و معجون طبیعی قند گل تا پایان فصل مهرماه آماده شود.





:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: